Kanske du nyss startat upp ett litet företag? Då kan det vara värt att även satsa på detta med SEO. När det gäller sökmotoroptimering SEO så kan du göra det själv, eller anlita en SEO-byrå att göra det åt dig. Vi ska lista upp de anledningarna till att du bör lägga ner tid på detta.
Fler besökare via organisk sökning
Med bra SEO kan du få fler besökare och fler kunder, genom så kallad organisk sökning. 53,3 % av all webbtrafik kommer från organisk sökning och 60 % av marknadsförare uppger att deras potentiella kunder av högsta kvalitet kommer från SEO-engagerade kunder. Rankning på första sidan av Google är nödvändig för att bli sedd av kunderna. Att klättra till toppositionen kan nästan fördubbla din klickfrekvens jämfört med nummer två. Genom att få din webbplats på förstasidan gör du ditt varumärke mycket synligt och visar att du är en pålitlig resurs.
Skapar en pålitlig webbupplevelse för kunderna
Att hamna på förstasidan och göra anspråk på förstaplatsen i ett sökresultat är helt beroende av den auktoritet du bygger. Du kan ha det bästa svaret eller den bästa resursen som finns tillgänglig, men utan en kvalitetsupplevelse för användarna, när de väl klickar in på din webbplats, kommer du att ha mycket svårt att få dem dit alls.
Det är därför de tekniska delarna av SEO, såsom sidhastighet, bakåtlänkar och andra auktoritetsbyggande element är så avgörande för framgången för ditt företag online. Med SEO kan du ranka bättre samt få mer exponering vilket även leder till att kunderna kommer att lita på dig.
Var ska man börja med SEO?
Att veta var man ska börja när man utvecklar en SEO-strategi kan vara otroligt svårt. Det finns så mycket information där ute som försöker ta itu med trender, implementering och bästa praxis att det gör det frustrerande att veta var man ska börja. Därför kan det vara idé att anlita Buzzlemedia som är experter på sökmotoroptimering SEO.
Comments