Pyloner är en av de mest iögonfallande och effektiva skylttyperna. De finns stora som små, med eller utan belysning och kan placeras så att de syns från alla vinklar. Därför lämpar de sig väldigt väl för profilering av företagslokaler och för att visa era kunder rätt väg. Vi berättar mer om hur du kan tänka kring utformning av ditt företags pylon.
Vad är en pylon?
Vi kanske slår in öppna dörrar här men först kan det vara bra att säga något om vad en pylon är. En pylonskylt är fristående skyltar som kan belysas inifrån, pålysas eller lämnas obelysta och att infästningen vanligtvis sker i gjutna betongfundament som grävs ned under mark. Pylonskyltar används vanligen för hänvisning eller välkomnande budskap. Vanliga placeringar för denna typ av skylt är vid kontorsentréer eller vid företagsparker, där många logotyper skall exponeras på samma skylt. Om du exempelvis vill att ditt varumärke ska synas på ett lite större avstånd brukar företag använda pyloner. Pyloner hjälper era kunder och besökare att identifiera er och att hitta rätt i omgivningen. Vanliga pyloner står ofta vid shoppingcenter där de leder in kunderna rätt från gatan. Pyloner finns också vid motorvägar, som stadsskyltar vid olika infarter, som butiksdisplayer och inte minst som hänvisningsskyltar.
Tänk på bygglov
Fristående pylonskyltar utomhus kräver normalt sett bygglov samt en säker och kraftfull konstruktion för att bära under alla väderförhållanden. Utförandet kan varieras i oändlighet och det finns leverantörer som kan bistå er vid skapande av pylonskylt efter era förutsättningar, behov och önskemål. Pyloner kan användas både inne och ute, men kraven på konstruktion och hållbarhet är lägre vid inomhusbruk. Ni kan välja mellan traditionella fristående pyloner med platt eller välvd front, eller få specialbyggda pyloner i en helt egen design. De flesta lösningar kan levereras med eller utan LED-belysning (ljusskylt) och anpassas efter just er visuella identitet.
Comments